9 Haziran 2014 Pazartesi

Tek elle kullanılabilen en hızlı cep telefonları





Tek Elle Kullanılabilen en hızlı cep telefonları


Merhaba bu konu öyle oturup kafadan atılarak yazılmış diğer teknoloji siteleri konularına benzemez. haftalardır kendime bir interneti hızlı ve tek elle rahatlıkla kullanılabilecek büyüklükte bir cep telefonu arıyorum. ve aradıkça aydınlanıyorum.
sonunda pes edip bulduğum en iyi sonuçları sizlerle paylaşmak istiyorum.
öncelikle herkesin elinin boyutu farklıdır değil mi? bunun için benim elim orta boy bir el boyutunda ve ben orta boy bir ele göre tek elle kullanılabilen hızlı cep telefonlarını araştırdım.



TEK ELLE KULLANILABİLEN TELEFONUN BOYUTU NE OLMALI?
Bu konuda en güzel boyutların iphone5 de olduğunu gördüm. (58.6milim genişlik - 123.8mm uzunluk)
3.8 inç ekranlı telefonlar bile 60 milim üzeri genişlikteyken iphone bu işte sanatını konuşturmuş ve 4 inç ekranı 58.6 milim genişliğe sığdırmış. hız olarak zaten çift taşıyıcı kullanıyor ve piyasadaki gerçekten en hızlı telefon Türkiye gibi LTE henüz olmayan bir ülkede 22 mbps hızı görenler var.

şayet ben iphone sevmiyorum veya "iphone çok pahalı" diyorsanız alternatif olarak sizlere o boyutta o hızda bir telefon yok maalesef.
blackberry klavyeli telefonları da tek elle kullanmayı unutun z10 ve z30 gibi modelleri zaten genişlik olarak 64 milimin üzerinde.
Windows telefonlarda ise 3.8 inç ekranı olan lumia 620 berbat batarya ve şebeke özelliklerine sahip.
4 inç ekranlı Windows telefonların genişliği zaten tek elle kullanmaya müsait değil. yani ha 4 inç almışsın ha 6 inç.
velhasıl tek elle hızlı bir telefon kullanmak isteyenler için iphone dan başka androidde de 1-2 telefondan başka seçenek yok.
şimdi Androidli tek elle kullanılabilen en hızlı cep telefonlarına geleceğiz.

TEK ELLE KULLANILABİLEN EN HIZLI ANDROİD CEP TELEFONLARI.
Burada tek elle kullanılabilirlik limiti en fazla 61mm genişlik ve 120mm uzunluk olarak esas alınmıştır.

SAMSUNG GALAXY S3 MİNİ
s3 mini nin mini olduğuna bakmayın 4 inç ekranı var ama 63milim genişlik 121.6 milim uzunlukta ve 14.4mbps hızında.
kısa süreli kullanımda tek elle kullanılır ama uzun süreli kullanımda serçe parmakta sıkıntı yapıyor. fiyat olarak gayet uygun olan s3 mini eliniz biraz büyükse ve tek elle kullanmak için hızlı bir telefon istiyorsanız işinizi görebilir.
SAMSUNG GALAXY S4 MİNİ
124 milim uzunluğunda 61.3 genişliğinde olan samsung galaxy s4 mini bu genişliğe 4.3 inç ekranı sığdırmış. yazı yazmak için uygun bir genişliğe sahip olsa da uzunluktan kaybediyor. internette gezerken ekranın üst köşelerine dokunmak için telefonu elinizde hafifçe kaydırmanız gerekiyor. bildiğiniz sıkıntılı hareket. s4 mininin internet hızı ise farklı farklı. ülkemizdeki modeli çift taşıyıcılı değil.(i9190 modeli)21mbps hıza sahip. ve ookla speed testte 3.6 mbps leri zorladığını gördüm. hızlı denebilir.
SAMSUNG GALAXY GOLDEN
Samsung Galaxy golden kapaklı ve dokunmatik ekranlı bir android telefon. s4 mininin bütün özelliklerini içine koymuşlar dışına ve içine 3.7 inç (59.5 milim genişlik 118 milim uzunluk)ta 2 adet süper amoled dokunmatik ekran koymuşlar. Telefonun kapağı kapalıyken
16milim kalınlığında dokunmatik tek elle kullanmaya uygun bir telefon kullanıyorsunuz. kapağı açtığınızda öndeki ekran kapanıyor iç ekran açılıyor ve elinizin altında o eskiden kullanmaya çok alışık olduğunuz tuş takımı çıkıyor. telefon 21mbps hıza ve s4 mini gibi 1.5gb ram e sahip. şekil olarak çok kazulet gibi duruyor ama dediğim gibi tuş takımı açıkken bile internette gezerken tek elle rahatlıkla kullanabilirsiniz. çünkü tuş takımı üzerinde sağ-sol-yukarı-aşağı yön tuşları seçme tuşu filan hepsi var.
fakat maalesef telefon yurt dışında var ve çok pahalı. ülkemize gelirse fiyatı en az 1600-1700 civarı olur ki samsung için bu görünümde bir telefona bu fiyat bir hayal kırıklığı olur. bu telefonu sadece tek elle kullanmak isteyenler benim gibi klasik tuş takımında vazgeçemeyenler alır. bu telefon Türkiye'de olsa ve 1000 tl olsa ben alırdım.
SONY XPERİA M
xperia m çok şık bir telefon fakat yeğenimin de dediği gibi alt kısmında çok gereksiz bir boşluk var.
genişliği 62 milim uzunluğu 124milim olan sony xperia m 21mpbs hızında 1 gb ram e sahip batarya ömrü iyi olan bir telefon (1750mah)
eliniz ortalama elden biraz büyükse tek elle rahatlıkla kullanabileceğiniz hızlı bir android telefon fiyatı bugünlerde 700 tl civarlarında
SONY XPERİA P
4 inç ekranı en küçük genişliğe sığdıran android telefon xperia p 59.5 milim genişliğinde ve 122 milim uzunluğunda 14.4 mbps internet hızına sahip olan bu telefonun maalesef tek eksiği değiştirilemeyen 1300mah lık dandik bataryası.
telefonumu sadece iletişim için kullanıcam twitter whatsapp facebook instagram mail filan açık olsun mesaj gelsin mesaj göndereyim diyorsanız ve tabii tek elle telefon kullanmaktan vazgeçemiyorsanız bu telefon ideal. dual core 1ghz işlemciye 1gb ram e ve 8mp 1080p çekim yapabilen bir arka kamera ya sahip telefonun görüntülü görüşme yapabileceğiniz birda VGA ön kamerası var. fiyatı şu an teknosa turuncu indirimde 1400 tl den 499 t ye düşmüş durumda.

Gördüğünüz gibi tek elle telefon kullanmak isteyenler için pek seçenek yok maalesef. ve araştırmalar gösteriyor ki Apple bu işi biliyor. bende biraz daha para biriktirip iphone 5 veya samsung galaxy s4 mini almayı düşünüyorum. ama size şunu söyleyeyim tek elle kullanımda internet hızında s4 mini iphone5 in yanından bile geçemez maalesef. sadece batarya yönünden iphone dan iyi.






1 yorum:

  1. heyt be bu yazının üzerinden günler geçti ben birtane asus zenfone 4 aldım. telefon çok iyi çok seri fakat atom işlemcili olduğu için şarjı hızlı bitiyor. neyse Allah lutfetti bir arkadaşa işyerinden iphone 5s verdiler o da ben kullanmam al sen kullan bana senin telefonu ver dedi. şu an iphone 5s kullanıyorum. bu site de de eksikliklerini yazdım. gerçekten hızlı ve takılma donma yapmayan lte li yani 4g li telefonlardan. ama para verip alır mısın diye sor
    -almam arkadaş. o fiyata daha büyük ekranlı kaliteli bir android telefon alırım mesela galaksi note edge. ama tek elle hızlı android telefon kullanmak isteyenlere asus zenfone 4 veya sonradan çıkan bataryası daha iyi zenfone 4 a yı öneririm çok seri çok şık çok güncellemeli telefon asus sürekli güncelliyor.

    YanıtlaSil

Bu Konu & Telefon Hakkında Eklemek istediğiniz birşeyler varsa buyurun yazın;


Androidli |Cep | Gizlilik | Telefonları sitemapları | Google Ping ? | "Tek elle kullanılabilen en hızlı cep telefonları " sayfası