13 Mart 2015 Cuma

Androidden iphone a geçenlerin yaşadıkları eksiklikler





Androidden iphone a geçenlerin yaşadıkları eksiklikler


Hayırlı olsun.
sizde markası ne olursa olsun en trend bir android telefonun bir müddet kullanıldıktan sonra donmalara ve takılmalara başlamasından sıkıldınız ve "parası neyse verelim de alalım bir iphone arkadaş! hiç takılmıyormuş menüsü vacır vacırmış" deyip bir iphone aldınız. Güle güle kullanın.




Ayıptır söylemesi banada çok sevdiğim bir arkadaşımdan "yarı fiyatı hediye" şeklinde bir iphone 5s geldi. bende çok severek kullandığım android (asus zenfone 4) telefonumu ona verdim. ballı iphone sahiplerinden biri oldum :)

oldum olmasına da telefonu alalı 3 gün oldu eski telefonumda yani android telefonda olan iphone da olmayan özellikler'i tek tek hissetmeye başladım.
şimdi sizlerle onları paylaşacağım. sizlerde Androidden iphona geçmek istiyorsanız benim gibi hemen hemen aynı şeylerin eksikliğini yaşayacaksınız.
şimdi onları sıralamaya başlayalım;

1. Boş bir Ana ekranınız olmayacak

Apple iphone yani aslında konu başlığı olarakta androidden ios'a geçenlerin yaşadıkları eksiklikler demeliydik. çünkü iphone telefon markası ama iosu kullanan tek telefon markası ios ise Android gibi bir işletim sistemi neyse.
ne demiştik Boş bir ana ekranınız olmayacak yani ios işletim sistemi ana ekranınızın boş olmasına izin vermiyor aslında ana ekranınız bizim androiddeki ev tuşuna basıp girdiğimiz menü ekranı. böyle oluncada eşinizin, aşkınızın, çoluğunuzn çocuğunuzun tuttuğunuz takımın fotoğrafını duvar kağıdı yapmanız anlamsız oluyor çünkü önünde bir sürü uygulama ikonları simgeleri olduğu için pek birşey görünmüyor.
ben buna şöyle bir çözüm yolu buldum.
iphone ana ekranda asgari 1 uygulama simgesine izin veriyor onu da aşağı değil yukarda tutuyor.
diğer uygulamaları yan sayfaya çekip ve basılı tutup kıpır kıpır olduktan sonra birbirlerinin üzerine atıp klasörleyip ( ki ben buna torbalama diyorum) ana ekranda sadece saat uygulamasını bıraktım. haa dikkat ederseniz saat uygulamasının ikonu da canlı dır. yani çalışan bir saattir baktığınızda saati gösterir :)

Androidden+iphone+a+geçenlerin+yaşadıkları+eksiklikler

2. Geri Tuşu nerede yaa?
evet iphone da sedece 1 adet tuş var ve siz biraz telefonla haşır neşir oldum mu nerde bu iphone geri tuşu? o kadar para verdik bir geri tuşu bile koymamışlar! diyorsunuz. meğerse geri için ekranın en sol köşesine parmağınızla dokunup sağa doğru çekiyormuşsunuz. (internet,twitter,facebook ve ayarlar gibi ilerlemeli uygulamalarda.) kamera gibi ilerlemesiz aç kapa uygulamalarda ise ortadaki tek yuvarlak tuşa 1 kere basıp çıkıveriyorsunuz.
korkmayın birike birike telefon donmuyor tekrar o uygulamaya geçtiğinize dem mucizevi biçimde şak diye açılıyor.
açık kalan uygulamalardan çıkmak için ise ortadaki yuvarlağa 2 kez basıp tıpkı andoiddeki gibi açılan uygulama pencerelerini parmağımızla depip atıyoruz :)

3. Alarmı kurdum ama kaç saat uyuyacağım ben şimdi?
benim asus zenfone da ttnet in uyandıran alarm diye bir uygulaması vardı. alarmı kurduğum vakit "alarmın çalmasına kalan süre 5 saat 23 dakika" gibi yazardı iphone da bu yok. belki istore dan bir uygulama bulabilirsiniz ama artık zengin telefonuna sahip olduğunuza göre istore daki çoğu şeylerin bedava olmaması size koymamalı.

4.iphone a nasıl bedava müzik yüklüycem ben ya?
eski android telefonunuzda bir sürü mp3 müziğiniz vardı ama iphone a geçiremediniz bluettooth la olmuyo hafıza kartıda yok google driveden atamadım itunes de de herşey paralı maille göndersek olur mu bilmiyorum ama ben bunun çözümünü iphone bilgisayar senkronizasyonu yapan pc için itunes programını indirerek buldum.
yani bana ait olan bilgisayarımdaki mp3 leri videoları iphone mu kabloyla pc ye bağladıktan sonra pcdeki itunes programı ile istediğim müziği attım.
siz maille de deneyebilirsiniz.

5.Launcher, theme, ikon yüklemeyi unutun.
iphone telefonunuzun menüsünü androiddeki gibi kişiselleştiremiyorsunuz. yani istore da go launcher next launcher gibi launcher uygulamaları yok. aynı şekilde ikon paketi veya iphone için bir samsung s4 themes ı bulup indiremezsiniz.

6.widgetları unutun.
boş bir ana ekranınız olmadığı için androidde olduğu gibi ana ekrana hava durumu widgeti namaz saati ezan vakti widgeti not widgeti gibi
küçük uygulamalar koymayı unutun öyle birşey yok. onun yerine namaz saati uygulaması indirirsiniz (ben diyanetinkini kullanıyorum)
hava durumu uygulaması kendi içinde geliyor zaten. her zaman uygulamaya gidiğ açıp bakarsınız.

7.iphone klavyesi ve swipe
iphone un 3 çeşit kendi klavyesi var 1. türkçe karakter içeren Q klavye 2. Türkçe F klavye 3.Türkçe karakter içermeyen ama siz isik yazdığınızda onu otomatikmen "ışık" a çeviren QWERTY klavye var.
marketteki klavyeler berbat. benim androidde kullandığım Touchpal klavye istore da da ücretsiz var fakat androidde türkçe klavye dil paketi ve t9 sözlüğü olmasına karşın ios da türkçe desteği yok bu klavyenin. türkçe için bir anket açılmış o veriyorsunuz istek çok olursa türkçe dil desteği de geliyor.
(uygulamanın ayarlarından türkçe dil paketini seçtiğinizde sizi anket sayfasına yönlendiriyor.)
iphone un klavyelerinde swipe yok. yani elinizi harflerden kaldırmadan bir harften diğerine giderek yazma özelliği.
oysa ben touchpal de patır patır swipe kullanıyordum çok da rahattı.
iphone klavyesinde sesle yazmak için mikrofon da yok (şimdilik) bir yerde ios 8.3 güncellemesi ile bu özelliğin ve türkçe siri nin geleceğini okumuştum hadi inşaAllah bakalım. o kadar para verdik di mi :)

androidden+ios+a+geçenlerin+yaşadıkları+eksiklikler

8.iphone yeniden başlatma yok
telefonunuzu androiddeki gibi yeniden başlatamazsınız.
önce kapatmanız sonra tekrar açmanız gerekmekte. ve birşey daha bu yeniden başlat özelliği windows phone larda da yok (lumialar)

9.İphone menü ve font büyütme
Aslında iphone u elime alınca ilk aradığım şey buydu iphona menüsü ve scroll bar daki fontları çok küçük küçücük bunları büyütmenin bir yolu yok mu diye bakındım. Ayarlarda erişilebirirlik seçeneklerinde font büyütme var ama bu sadece ayarlar menüsü ve safari gibi bazı uygulamalarda geçerli.
menüdeki uygulamaların harfleri ve scroll bar (üstten parmağınızla indirdiğiniz saati pili ve şebekeyi gösteren alan) hâlâ bit gibi.

birkaç günlük iphone kullanıcısı olarak benim yaşadığım eksiklikler bunlar. sizlerde Androiddden iphone a geçenlerdenseniz ve bunlardan başka Androidden iphone'a geçenlerin yaşadıkları eksiklikler keşfettiyseniz yorumla diğer kullanıcılarla eksikliği ve bulduysanız alternatif çözümünü paylaşabilirsiniz.

GÜNCELLEME 27 MART 2015 daha çok eksiklikler bulduk iphone sitesi hazırlıyoruz bütün hepsinin çözümlerini orada paylaşacağız inşaAllah.
bu arada iphone çok seri hiç takılmıyor diyenlere kanmayın iphone da bazen yavaşlıyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Konu & Telefon Hakkında Eklemek istediğiniz birşeyler varsa buyurun yazın;


Androidli |Cep | Gizlilik | Telefonları sitemapları | Google Ping ? | "Androidden iphone a geçenlerin yaşadıkları eksiklikler" sayfası