14 Mart 2019 Perşembe

Eski Cep Telefonlarım Modelleri Resimleri özellikleri Yılları





Eski Cep Telefonlarım Modelleri Resimleri özellikleri Yılları

Hey gidi günler heey. ne vesileyle olursa olsun insan eskileri hatırlayınca bir tuhaf oluyor. zaman ne kadar çabuk geçmiş değerler ne kadar çabuk değişmiş diyor.

işte Benim Cep Telefonu hevesim ve hikayemde buna bir örnek.
Sahip olduğum telefonları böyle resimli resimli anlatmam onları almak için gösterdiğim çabalar belki sizlerin ilgisini çekmeyebilir "banane lan senin telefonundan" dedirtebilir. ama geçen zamandaki değişimlerin benim gibi tüm teknoloji sevenlerin ilgisini çekeceğini düşündüğüm için 16 yıllık cep telefonu maceramı resimli bir şekilde paylaşmaya başlıyorum.

sizlerde bu blogda kendi maceranızı Cep telefonu çerçevesinde paylaşabilirsiniz. zaten bunu paylaştıktan sonra Nokia Motorola Benq-siemens
Sony Ericsson Samsung eski model cep telefonlarının bulabildiğim kadar tek tek fotoğraflı marka model çıkış tarihli konularını açıp burayı bir cep telefonu müzesi Haline getirmek istiyorum. Allah Utandırmasın.

Bismilllahirrahmanirrahim.

İLK CEP TELEFONU GÖRMEM
Sene 1996 18 yaşındayım. Belediye otobüsüyle Kadıköy'e Gidiyorum ortadaki tekli koltuğun önündeyim.
tekli de oturan Genç bayan çantasından telefona benzeyen birşey çıkarıyor. ekranı tuşları ve anteni var. (Ericsson gh388 modeli)
ekranda zarf ikonu var tek satır ekranından mesajlara giriyor ve birinden ona gelen mesajı okuyor.
çok şaşırıyorum;

Kablo yok birşey yok otobüsün içinde gidiyoruz O mesaj oraya nasıl geldi?

Sonra Mesaja cevap yazıp gönderiyor.

hayretim şaşıyor

-ya bu nasıl bi telefon nerden bulmuş bunu nasıl mesaj gönderir ve alır bu?

Sonra o bayan telefondan rehbere girip bir ismi arıyor ve telefonda konuşmaya başlıyor.

o kadar şaştım o kadar heveslendim ki, "lan sen çalışmayan okumayan hasta bir adamsın senin ne'ne gerek cep telefonu" diye düşünmeden
keşke benimde olsa bi tane cep telefonum diye 1995 yılında cep telefonu ile tanışıp sahip olma duygusu ile heveslendim.

o zamanlar diyalize giriyorum aile dağılmış akrabalarda kalıyorum. çalışamıyorum. kimseden para pul isteyemiyorum
kendi çabalarımla yazın su, tesbih, kalem, kışın atkı bere eldiven filan satıyorum yani günlük cep harçlığımı zor çıkarıyorum benim neme gerek cep telefonu.

SENE 1995 veya 1996 ERİCSSON GH388e el sürdüm :)
eski+ericsson+cep+telefonları

Eniştem çok gezen fırınlara katkı maddesi dağıtan bir insan yanlış hatırlamıyorsam onda da cep telefonundan önce çağrı cihazı vardı.
belindeki kemere takıyor bir numaradan çağrı gelince evden veya kulübeden dönüp onu arıyor. tabii benim gibi o da Cep telefonuna çok meraklı. birgün elinde Ericsson GH388 Kutusuyla geldi.

Aman Aman Allahım ne heves ne heves. eniştem sağolsun telefonunu bana veriyor. inceliyorum. o telefonda nasıl vakit geçiriyordum hala anlamıyorum. menü ayarlar rehber mesajlar zil sesleri... başka hiçbirşey yok tek satır ekran.

benim kulak zaten monofonik zil seslerini duymuyor. o zamanlar titreşimli telefon diye birşeyden haberimiz bile yok.
çalsa duymayacağım bir telefona sadece kuru kuru hevesleniyorum işte.

1998 İLK CEP TELEFONUM İlk Hattım;
Turkcell den sonra Telsim çıkmış üstelik benim gibi garibanlar için PratikHat diye birşey çıkarmış alıyorsun içine kontur yüklüyorsun bitene kadar kullanıyorsun bitince paran olunca kontur alıp tekrar kullanabiliyorsun... tam benlik.
ama zil seslerini duymuyorum nasıl olacak.
işte o zaman İnterStar tv de bir reklam;

Star Gazetesi 30 kupona Cep telefonu ve Telsim Konturlu pratik hat veriyor: Motorola CD930 özellikleri arasında titreşim var. yani
saat tarih alarm mesaj zil sesi, titreşim arama... hepsi motorola cep telefonunda hattı da bedava

aha işte benim telefonum çıktı :)
eski+motorola+cep+telefonları

Enişteminde destekleriyle 30 kuponu biriktirdik.
Sabah Kalkar kalkmaz erkenden gidip gazeteyi almanız gerekiyor yoksa öğlene kalmıyor. ilgi o kadar çok ki öğlen hiçbiryerde gazete bulamıyorsunuz. (Üsküdar gibi yerde) sonradan gördük ki 3-4 kupona kadar eksik yırtık olan kuponların yerine Gazete alıp tamamlayabiliyormuşuz. herneyse işte benim ilk Telefonum ve Şu An hala kullanmakta olduğum ilk hattım Cem Uzan Motorolayı Dolandırıp vatandaşlara dağıttığı Motorola cd930 siyah cep telefonu.

1999 Titreşim yüksek ses, Kulaklık girişi ve Radyolu Cep Telefonu SAGEM RC 825
sagem+eski+cep+telefonları

Onu Kadıköyde Kalem Satışı dönüşü Hasanpaşa camii yokuşunun ordan yukarı boğaya doğru çıkarken Sol Taraftaki Telefonculardan birinde vitrinde gördüm; Radyolu Kulaklıklı Cep Telefonu! çok kullandım bu telefonu anteni kayboldu anten buldum aldım kulaklığı bozuldu orjinal kulaklık aldım 2-3 sene kullandım sonunda birgün bağlarbaşından otobüse binerken cebimden çekip aldılar çaldılar telefonumu.

Kuponla 2. telefon Sarı Renkli Ericsson t10 + Muhabbet Hat

ericsson+eski+cep+telefonları

Sabah Gazetesi verdi. Telefon çok güzel ufak kapaklı sarı birşeydi. ama sagem gibi radyosu yoktu sesi de azdı. bende çok heveslenen yeğenime iyi bir paraya hattıyla sattım

Arada Babamın benden telefonumu alıp yerine farklı farklı telefonlar vermesiyle; (2000-2003)

Küçük bir acer cep telefonu kullandım modelini resmini bulamadım siyahtı. farklı farklı renklerde arka ışıkları vardı ufacıktı.
Yan tarafında tekerlek olan Sony telefon kullandım çok güzeldi. menüde gezmek için tekerleği çeviriyor seçmek için tıklıyordunuz.
Alcatel One touch Easy Sarı sesi çok yüksekti kalem pille kullanılıyordu kocamandı.


eski+ilk+çıkan+cep+telefonları türkiyeye+ilk+gelen+cep+telefonu+markası+modeli


Samsung SGH600 Kapaklı çekilip sokulan antenli çok güzel bir telefondu.


samsung+eski+cep+telefonları

Ve Telefonlarımın Miladı; ilk internetli javalı oyunlu gprsli ses kayıtlı telefonum siemens C55 (2003-2006)
siemens+eski+cep+telefonları

bunu da otobüste birisi konuşurken görmüştüm beyazdı. çok şık ve ufak bir telefondu.
ses kaydı yapılabiliyor zil sesi olarak atayabiliyordu.
eski+cep+telefonları+siemens+c55eski+cep+telefonları+özellikleriçok iyi hatırlıyorum televizyonda reklamı vardı adam hindinin sesini kaydediyordu. kaynanasına  zil sesi yapıyordu. titreşimleri çeşit çeşit ve ışık efektliydi. ön  kapak fosforluydu karanlıkta parlıyordu
Java wap gprs destekliyordu. bununla internete girebiliyordum.
içerisinde oyun bile vardı. manyak bir telefondu

Gameloft un princes of persia Harem adventure oyunu vardı. süper bir oyundu
galaxy hero oyunu vardı.

Kurtlar vadisi Polat Alemdarın Reklamını yaptığı cep telefonu: siemens cx75 (2006-2008)
ilk mp3lü, kameralı, bluetoothlu, dosya yöneticili 256k renkli ekranlı mmc kart girişli (64mb kart vardı içinde) telefonum. bu telefonla saatler geçiriyordum video kaydı sınırlı süreydi onu heklemiştim sınırsız video kaydedebiliyordum
nokia+eski+cep+telefonları

bahsettiğim reklam



İlk 3G li  telefonum Nokia 6120c 2008-2010
ve Nokia ya geçişim. Nokia ya geçmemek için çok direndim çünkü etrafımdaki herkes nokia kullanıyordu n71 n73 6600 lar etrafta peynir ekmek gibi gidiyordu. enişte de nokia ya geçmiş internetten symbian oyunlar uygulamalar indirip telefonuna  atıyordu. bense hiç nokia kullanmamıştım menüsü bana değişik geliyordu
o zamanlar en favori siteler maxicep forumnokia cepforum siteleriydi.
ama yakında Türkiye'ye 3g teknolojisi geliyordu. insanlar 3g deyince Görüntülü görüşme anlıyordu. onun için ön kamerası olan telefonlar deli gibi satmaya başlıyordu.
ve benim cx 75 im dökülmeye başlamıştı ortadaki joystik tuşu düşmüştü. tuşları ve orta tuşu tutukluk yapıyordu. Nokia 6120c de benim siemens e benziyordu ama daha gelişmişti.
eniştenin maddi yardımıyla (hatırladığım kadarıyla 200 ben verdim 140 o verdi)
birlikte gidip üsküdarda bir vitrinde krallar gibi yatan sıfır, vga ön kameralı 2 mp arka kameralı 16milyon renkli ekranlı javalı symbianlı Nokia 6120c yi kutusunda satın aldık.

nokia+eski+cep+telefonları


telefon küçük olmasına rağmen içerisinde Nokianın son modellerinde olan symbian 9.2 vardı.
bu telefonla aynı zamanda t9 la tanıştım. t9 la yazmayı öğrendim. bu telefonda en çok kullandığım uygulamalardan biri not alma uygulaması oldu. O zamanlar da blogcu olduğum için gece yatağıma uzanıyordum sabaha kadar tıkır tıkır , tıkır tıkır, t9 la yazı içeriğimi hazırlıyordum telefonda copy paste, mail uygulaması, messenger, facebook, youtube, opera mini herşey vardı. yazdığım içeriği kolayca pc me mail olarak veya bloguma taslak olarak gönderebiliyordum. istediğim herşeyi internetten bulup telefona yükleyebiliyordum. vodafone 100mb sınırsız intenet paketim vardı çok faal bir şekilde kullanıyordum bitmiyordu. otobüste  telefondan youtube izlediğimi gören birisi
bana bunu nasıl yaptığımı kendi telefonunun daha iyi olduğunu ama youtube videolarında takıldığını söylüyordu. bende marifet gibi övünüyordum. Herkesi 3g den Görüntülü Arıyordum. Bu telefon hala çalışır vaziyette çekmecemde duruyor.
bazı tuşları düşmüş olsa da hala hattını tak kullan. sonradan öğrendim ki taksiciler de bas konuş özelliği olduğu için bu telefonları telsiz gibi kullanabiliyormuş.


ilk Dokunmatik ekranlı wi-fi li Telefonum Samsung wave s8500 2011-2014
zaman geçtikçe 100mb internet paketi yetmemeye başladı. vodafone'un 100mb sınırsız internet paketi 8 tlydi 100mb yi geçince internet kesilmiyordu ama 1kbps hızına düşüyordu. o da tam bir işkence. ve herkez patır patır Android e ve Dokunmatik telefona geçiyor operatörler
ardarda internet paketli dokunmatik telefon kampanyaları yapıyor benim se dokunmatik ekranda yazı yazamam korkum var. internet hızlandıkça internet sitelerinin boyutları büyüdü videoların kalitesi arttı boyutlar büyüyüp kaliteler arttıkça 100mb kota dayanmamaya ve ayın 24 günü 1kbps ile işkence çekmeye başladım "hızlı bir telefon alırsam belki 1kbps ile idare ederis bi daha nerden bulucam 8 liraya sınırsız internet paketini" diyerek sahibinden de kelebir telefon arıyorum. millet patır patır androide geçtiği için ellerindeki yepyeni telefonları ucuzdan satıyorlar. tek elle kullanılabilecek hızlı ve görüntülü görüşmeli bir android telefon çok pahalı o zamanlar samsung da Android e rakip kendi işletim sistemini üretti BADA, Donanımında da hiçbirşeyi esirgemedi kamerası olsun kasası olsun herşeyiyle 4 dörtlük bir telefon yaptı s8500 wave tam tek elle kullanmalık 5mp flaşlı kameralı 7.2mbps internet hızında ve görüntülü görüşme de yapabiliyor sıfırı 800 ama 2. elleri sudan ucuz gidiyor çünkü Android gibi gelişmiş marketi yok oyunlar uygulamalar kısıtlı.
herneyse kutusunda garantisi devam eden 2. el tertemiz bir s8500wave aldık Allaha şükür. telefonu o kadar sevdik mi phonepad ı da vardı yani 6120 deki gibi dokunmatik tuş takımı. ister tuş takımına geç ister qwerty klavyeyi kullan t9 u var swipe diye birşeyi var elini tuşlardan kaldırmadan b den a ya a dan b ye 2 kere git gel otomatik baba yazıyor yani durduğun harflerden mevcut türkçe kelimeleri oluşturuyor. içerisinde zaten markete ihtiyaç bırakmayacak uygulamalar var
wi-fi kablosuz internetle bu telefonda tanıştım. evde zaten kablosuz ağ var.
not alma uygulaması var
e-mail
gmail
hotmail hepsi var
klasörleri şifreleme özelliği var
el yazısı özelliği
java desteği
facebook
twitter
Youtube
msn
google talk
icq
bir sürü populer uygulama var.
o zamanlar androidde moda olan
fruit ninja
asphalt 6
real futbol
angry birds
Medal Of Honor oyunları var Gorilla glass ekranın Dokunmatiği ve parlaklığı harika
görüntülü görüşme de var ekran boyutu da 2.4 ten 3.7 ye geçtiğim için bana kocaman geliyor.
interneti de hızlı
"herhalde bu benim Alıp Alabileceğim en güzel telefon ölene kadar kullanırım artık" diyerekten hamdu senalar ederek şükürler ederek telefonumu 3 sene kullandım taa ki whatsApp çıkana kadar.

samsung+eski+cep+telefonu+modelleri

ilk Android Telefonum Asus Zenfone4 2014-2015
whatsApp çıktı sıkıntılar başladı. çevremde kimse sms veya google talk veya facebook chat kullanmıyor hatta artık kimse numara çevirip arama bile yapmıyor herkes bana whatsapp ın var mı whatsapp yüklesene ordan konuşalım diyor. whatsapp ta sağolsun bir bada uygulaması yapamadı, ara tara bulamıyoruz çaresiz tek elle kullanılabilecek hızlı bir android telefona geçip Android istilasına teslim olacağız.
iphone o kadar pahalı ki yanına yanaşılmıyor.

Bütün telefonlar kocaman olmuş tek elle kullanmak imkansız en fazla 4 inç ekranlı bir telefon oması lazım çift taşıyıcılı telefonlar da çıkmış 4g geliyor yani aldık madem ileriye dönük birşey olsun, samsung bada işletim sistemine destek vermedi bizi kandırmış oldu daha da samsung olmasın diyerekten ararken yeğen sağolsun "senin aradığın telefon bu" diyerekten bana 4 inç Asus Zenfone 4 ü gösterdi.
fiyatı da 450 tl.
asus+eski+cep+telefonları


bunu Aldık ama bununla beraber artık görüntülü görüşmeye ve telefonla içerik yazmaya elveda dedik. çünkü telefon iyi has ama görüntülü görüşmesi yok ön kamerası iğrenç 4 inç ekran tek elle yazmak için pek müsait değil. ama android marketten touchpal isminde ücretsiz bir uygulama indirdik klavyeyi istediğin tarafa çekip istediğin gibi boyutlandırabiliyorsun fakat yine de yazı yazmak 6120 de yazmak kadar keyif vermiyor. whatsapp ımız da oldu e daha ne olsun iphone5s mi olsun. derkeeen

ve şu anki Telefonum iphone5s
Başka bir enişteye işyerinden sıfır kutusunda şirket hattını mailleri kullanması için iphone5s vermişler o da Note 2 kullanıcısı olduğu için iphone u sevmiyor beni aradı ve istersen sen bana androidi ver ben sana iphone u vereyim sen daha aktif kullanırsın bu telefonu bana alo desin maillerime baksın yeter bir 2. telefon lazım dedi. zaten asus zenfone da yepyeni 3 aylık tertemiz tam istediği gibi telefondu. iphone uzay grisi 5s de benim istediğim özelliklerde bir telefondu değiş tokuş ettik şu an iphone 5s kullanıyorum ama
telefonla yazı yazmak görüntülü görüşme yapmak artık benim için hayal oldu skype veya facetime ile yapabilirsin onu da o uygulamaları kullananlarla.
istore da touchpal klavyeyi buldum indirdim fakat androiddeki sağa sola taşıma özelliği boyutlandırma özelliği hatta türkçe t9 dil desteği bile yoktu geri bildirimle isteğimizi touchpal in istek özellik sayfasına yazdık türkçe dil desteği geldi fakat diğer adı geçen özellikler gelmedi.

şu an mutlu bir iphone5s kullanıcısıyım.
Benim ne istediğimi benden iyi bilen bana ihsan eden Rabbime Hamd olsun. aşağıdaki telefon benim kendi telefonumdur.
eski+iphone+cep+telefonları






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Konu & Telefon Hakkında Eklemek istediğiniz birşeyler varsa buyurun yazın;


Androidli |Cep | Gizlilik | Telefonları sitemapları | Google Ping ? | "Eski Cep Telefonlarım Modelleri Resimleri özellikleri Yılları" sayfası